Сторінка музкерівника



«Як ЗИМА з ВЕСНОЮ зустрілися»

Розвага для дітей старшої групи

РЕКВІЗИТ:

скакалка з причепленими паперовими «бурульками»;

паперові лижі;

поролонові кучугури;

паперові деталі пролісків — серединки, стеблинки, пелюстки.

 

ДІЙОВІ ОСОБИ:

Зима

Весна

Діти

 

Діти входять до зали й сідають на місця.

Ведуча: Сьогодні, малята, народне свято — Стрітення. З давніх часів цей день вважали першою зустріччю Весни та Зими. Люди селами розспівували веснянки. Нумо й ми весну покличемо — для неї веснянку заспіваємо.

Діти виконують пісню «Веснянка», слова Анатолія Навроцького, музика Віталія Філіпенка.

Приспів:     Прийди, прийди, весно красна,

                    Чепури наш рідний край,

                    Засвіти нам сонце ясне,

                    З нами в гурті погуляй!

Принеси, весно, нам

Рясні дощі. /2

Принеси, весно, нам

Радощі. /2

Хай всюди пісня луна,

Пісня  луна. /2

Хай нам зустрінеться дівчинонька красна.

Приспів.

До зали під музику входить Весна.

Весна:       

          Здрастуйте, мої малята,

          Любі хлопчики й дівчата!
          Почула я, як ви мене кликали, ось і в гості завітала.

          Чи не набридла вам зима, холодна та сердита?

Діти:           Набридла!

Ведуча:  Чекаємо, Веснянко, тебе, ніяк не дочекаємося.

Лунає аудіозапис завивання вітру. У залі з’являється Зима.

Зима:          Це я вам набридла? Та я все ще сильна. Не пущу тебе, Весно, на землю.

Весна:        Не страшні нам, Зимо, твої погрози. Не боїмося ми тебе.

Зима:          А ось я зараз це перевірю. Діти, усі до мене! Заспіваймо веселу пісеньку.

Діти стають навколо Зими, беруться за руки, йдуть кружка і співають пісню «Ми підемо всі наліво».

Зима:          І правда, зовсім мене не бояться бешкетники.

Весна:        Нумо, Зимонько, поміряємося силою.

Зима:          Згодна. Тільки я за тебе все одно сильніша.

Ведуча:      Не хвалися, Зимо. Недарма кажуть: «Зима весну­красну зустрічає, заморозити чарівну хоче, а сама лиходійка від свого хотіння тільки потіє».

Зима:          Нічого, ми ще подивимося, хто кого. Я собі зараз найкращих помічників оберу.

Зима й Весна об’єднують дітей у дві команди — Сніжинки та Промінчики.

Ведуча:      Тільки нумо одразу домовимося — хто виграє, тому ми хвалебну пісню заспіваємо. Згодні?

Зима та Весна (разом):         Згодні!

Ведуча:      Тож розпочнімо наші змагання. Зазвичай на Стрітення на дахах будинків уже висять бурульки. Подивимося, чия команда зірве більше бурульок.

Гра «Зірви бурульки»

Участь у грі беруть по двоє дітей від кожної команди. Зима і Весна піднімають скакалку з паперовими «бурульками» на висоту 1,8­2 м. За сигналом гравці підстрибують і зривають «бурульки». Перемагає команда, яка зірве їх більше.

Зима:          А я зараз змахну рукавами — і намету снігових заметів. Нізащо вам через них не перебратися.

Весна:        А ми на лижах зможемо здолати твої замети!

Гра «Хто швидше пробіжить на лижах?»

У грі беруть участь по одному учаснику з кожної команди. Вони стають ногами на паперові лижі та за сигналом ведучої йдуть, ковзаючи ними по підлозі, до орієнтиру й повертаються назад. Перемагає учасник, який виконав завдання першим.

Ведуча:      А тепер час загадок — зимових та весняних.

Зима:         

          Дивна зірочка з неба впала,

          Мені на долоню лягла — і пропала.   (Сніжинка)

          Художник­невидимка

          По місту йде:

          Всім щоки нарум’янить,

          За носа ущипне.         (Мороз)

          По стежині, по дорозі

          Бігти я у них не в змозі,

          По снігу не йдуть як слід:

          До вподоби — тільки лід.      (Ковзани)

          Узимку хто, скажіть мені,

          Малює квіти на вікні?     (Мороз)

          В небі хмарка пролітала,

          Білий пух порозсипала,

          Він на землю щільно ліг.

          Називають його...              (Сніг)

Весна:                   Тане сніжок, зеленіє лужок,

                     День прибуває — коли це буває?     (Навесні)

          Три брати ідуть по світу

          Від зими назустріч літу.

          Перший пройде — тане лід,

          Другий пройде — всюди квіт,

          Третій пройде — укрива

          Землю шовкова трава!

          Нерозлучні три брати.

          Не стрічався з ними ти?   (Березень, квітень, травень)

          Подивіться — на горбочку

          Он біліє дивне очко.

          Хто ж це дивиться так ніжно?

          Дитинча весни — …     (Підсніжник)

          Я найперша зацвітаю

          Синім цвітом серед гаю.

          Відгадайте, що за квітка,

          Бо мене не стане влітку.      (Пролісок)

          Привітанням журавля

          Я пробуджую поля,

          Наповняю ручаї

          Та заквітчую гаї.

          Кожен з вас мене впізна.

          Відгадали? Я — …       (Весна)

Весна:        Молодці, діти! Усі загадки відгадали! А в мене є ще ігри!

Гра «Струмочки»

У грі беруть участь по четверо дітей із кожної команди. Перед учасниками кожної команди на підлозі розкладені 3­4 поролонові «кучугури». Діти стають одне за одним і кладуть руки на плечі того, хто стоїть попереду. За сигналом вихователя команди­«струмочки» оббігають «кучугури» і повертаються на місце. Перемагає команда, яка швидше впоралася із завданням.

Весна:        Під снігом розквітають перші весняні квіти — ніжні проліски.

Зима:          А я вітер північний здійму

          І пелюстки квіткові зірву.

Весна:        А ми всі пелюсточки з малятами зберемо.

Гра «Пролісок»

У грі беруть участь по п’ятеро дітей із кожної команди. Діти шикуються одне за одним. Кожен учасник тримає якусь частину паперової квітки — серцевину, стеблинку, пелюстку. На відстані 5­6 м від команд кладуть обруч. За сигналом діти по черзі підбігають до обруча і залишають у ньому свою частинку проліска. Перемагає команда, яка зібрала пролісок першою.

Ведуча:      Подивіться, малята, Зиму аж у піт кинуло, бо відчуває, що Весна її перемагає. Нумо ж бали порахуємо, дізнаємося, хто виграв — Зима чи Весна.

Ведуча підбиває підсумок: якщо перемогла команда «Сніжинки», діти виконують пісню про Зиму на вибір музичного керівника, якщо команда «Промінчики» — співають пісню про Весну  на вибір музичного керівника.

Ведуча:      Чудово погралися! Переможця змагань визначили! Ось і закінчилося наше свято! Час нам із нашими гостями прощатися та до групи повертатися!

Зима та Весна прощаються з дітьми та йдуть.


Для матусенькі чудові, 

пряничкі медові

Сценарій святкового ранку для дітей молодшої групи

Діти під музику за ведучою заходять до залу

Ведуча:      Сонечко дужче пригріло,

Сніжинки розтанули вмить,

Надворі уже потепліло

І зимонька стала тужить.

Проається з нами, малята,

Відходить в далекі краї.

Яку ж пору року вітати,

Ми будемо, любі мої?

Діти разом: ВЕСНУ!

Ведуча:      Весна принесла до нас свято в садок!

                    І ми для матусь затанцюєм танок!

Танок «Веселий каблучок»

Діти.

1. Березень сміється

І щораз несе

Мамам в подарунок

Сонечко ясне!

2. Сніжок на сонці тане,

Повітря запашне,

Сьогодні в мами свято

Велике, весняне!

3.Весною так буває –

У році тільки раз

Таке чудове свято

У мами і у нас!

4.Одяглись ми як на бал,

І прийшли в святковий зал

З квітами,  піснями,

Привітати маму.

5.У моєї мами усмішка ласкава.

Маму я шаную,

Пісеньку дарую.

Пісня про маму 

1. Як в гніздечку пташечка                      2. Із гніздечка полетять

Пташенят голубить,                                  Діти-пташенята,

Так і кожна матінка                                  Та завжди матусенька

Діток ніжно любить.                                  Буде їх чекати.

Ля-ля-ля, /2  діток ніжно любить. /2        Ля-ля-ля, /2 буде їх чекати. /2

3. Пригорне до серденька

Теплими руками.

Ти завжди ріднесенька

Залишайся з нами.

Ля-ля-ля, /2 залишайся з нами./2

Ведуча :     А ось і перший номер програми:

Повітряний поцілунок для кожної мами!

(діти посилають повітряні поцілунки) 

Вірш дитини:

Ми довго думали, гадали,

Що ж нашим мамам дарувати

Бо подарунок, нам казали,

Найкращим в світі має стати.

Ведуча:      Пропоную вам, малята, пряничків спекти матусі на свято!

Що необхідно нам для цього? Зараз  дізнаємся!

У найбільшого у світі ласуна скоріше запитаєм!

Послухайте і відгадайте!

Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав,

А як впав пухнастий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни.    (Ведмедик).

Заходить ведмедик.

Ведмедик:  Всім привіт! Мене  впізнали?

Хто я, дітки,відгадали?

Я Ведмедик Бо! Вже прокинувся давно!

Поспішав до вас на свято,

Буду вам допомагати!

Ведуча :  Ми тебе  вітаємо, і допомогти благаємо!

Вирішили   прянички  приготувати,

Та  не знаємо з чого розпочати!

Ведмедик :  Це дуже гарний вибір, я вам допоможу

 і як приготувати печиво радо підкажу.

 Ось мапа – по ній  підете

 і все, що потрібно для печива  знайдете.

 У метеликів – борошно, у жуків-сонечок – молоко, а у бджілок – солодкий медок!

Ведуча : (Показує дітям на мапу)

Ну що вирушаємо в дорогу!

Для цього в коло, діти, ставайте.

Швидко руки всі з’єднаймо,

І в дорогу дружно вирушаймо!

(діти під музику йдуть по колу і сідають на стільчики)

Ведуча :  Ось ми з вами зупинились,

У лісочку  опинились

У метеликів рясних,

Попросимо борошно цілих міх!

Таночок метеликів-веселиків 

Вірші метеликів:

1. Під вишнями-черешнями

В дитячому садку —

Метелики-веселики

В грайливому танку.

2. Вишневий цвіт

Летить із віт…

Метелики-веселики

Прислали вам Привіт!

Ведмедик: Дякуємо, метелики, за танок

І за борошна  мішок.

Всі скоріше вилітайте,

Гру веселу починайте!

Гра з ведмедиком «Чарівні метелики»  (озвучена)

(грають всі діти)

(коли звучить рухлива музика діти «літають» по залу,ведмедик в цей час сидить з сачком, змінюється музика,діти присідають і не рухаються, ведмедик ходить навколо дітей з сачком і наглядає. кого зловить сачком, якщо порухається,кого ні)

Ведуча : Та сьогодні у нас свято

Тож нам треба поспішати.

Для цього в коло, діти, ставайте.

Швидко руки всі з’єднаймо,

І в дорогу дружно вирушаймо!

(діти йдуть по колу, сідають на свої місця.

 Жуки – сонечка сідають в центрі залу.)

Ведуча :   Подивіться, он жучок,

Біля нього ще дружок.

У жучків  попросим  молочка,

А вони  станцюють гопачка!

Танок  жуків- сонечок «Жу-жу-жу» 

Вірші жучків:

1.Сонечко мале літало,

У горошку сукню мало,

Вусики чорненькі,

Комашка маленька.

2.В сонечка дуже

Яскрава родина.

В кожного гарна

Червона кофтина.

3.Цятки чорніють

На круглих боках.

В світі нема

Красивіших комах.

Ведмедик: Дякуємо, жучки, за таночок гарненький

І за молочко смачненьке!

Ведуча :  Ну що ж вирушаємо далі.

Для цього в коло, діти, ставайте.

Швидко руки всі з’єднаймо,

І в дорогу дружно вирушаймо!   

(звучить музика, діти йдуть по колу і сідають на свої місця

Ведуча :   Ми потрапили в гості до веселих бджілок!  (показує на мапі)

Навесні прокидаються бджілки,

Випрямляють лапки,

Крутять голівки,

с донизу опускають.

Потягуються від сну

Зустрічають вже весну.

Ведмедик: Бджілки, годі вже вам спати,

Давайте  медочок збирати .

Танок бджілок  з відерцями 

Вірші бджілок:

1. Бджілка літає

Серед квіток,

В вулик збирає

Добрий медок.

2.У вулику ми проживаєм

І дзвінкі пісні співаєм.

Ведуча:      Бджілочки  допомогли!

Діжку меду нам дали!

Всього тепер  доволі в нас,

Тісто місимо ми враз!

Таночок-гра «Ми малята -поварята»

(виконують рухи за текстом)

Ведуча: Погляньте!! Які чудові  прянички  медові!

(ставить прянички на стіл)

Ведмедик: Щоб  матусю пригощати,

Треба стіл нам накривати!

Гра «Пишний стіл» 

(на підлозі розставлений дитячий посуд,діти йдуть по колу,коли називається

 предмет  посуди, беруть відповідний і несуть на стіл(сервирують) повинно

бути на кожну дитину – тарілочка, чашка, ложка)

Ведуча:  Тепер кожен з вас

Матусю зможе привітати

Даруночок подарувати

Я тебе люблю сказати! 

 

Весна у Моринцях

Сценарій свята у середній та старшій групах

В сценарії поєднуються два свята: шевченківські дні  та  прихід весни. Сценарій допомагає перенестися в село, де народився великий Тарас та зустріти весну в традиціях наших предків із піснями, танцями й іграми.

 

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА

*поглиблювати знання дітей про життя і творчість Тараса Шевченка, про традиції українського народу;

* навчати розуміти виразність поетичного слова;

* викликати бажання милуватися красою природи рідного краю, берегти її;

* розвивати музичні здібності.

РЕКВІЗИТ

* різноколірні стрічки;

* Дерево Життя;

* квітка мак;

* торба;

* пташки-свищики, бубни, ложки, барабани;

* кетяги калини.

ХІД:

Під вступ пісні «Ой, прийшла весна» діти ланцюжком заходять до зали.  

Перша ведуча: Минула вже зима й настала весна! Земля прокинулася, умилася джерельною водою і розцвіли перші квіти — блакитні проліски, ніби ясні очі.

Друга ведуча: Мені здається, що весна — найкраща пора року: і тепла, і привітна, і така красива! Цікаво, малюки, а як святкували прихід весноньки в сиву давнину, коли жив відомий український поет і художник Тарас Шевченко? Нумо уявімо, що ми потрапили в ті далекі-далекі часи в село Моринці, де народився Тарас Шевченко, і там святкують прихід весни. 

Виходять діти.

Перша дитина: Благослови, мати, весну закликати,

                             Весну закликати,  зиму проводжати!

Друга дитина:    Ой, виходьте, дівчатонька,

Та в цей час на вулицю

Весну-красну стрічати,

Весну-красну вітати!

Третя дитина:    Дівчатонька і хлоп’ятонька, радьмося

Та виходьмо на вулицю, граймося,

Та виходьмо на вулицю в добрий час.

Немає таких веселощів, як у нас!

Перша ведуча: Затанцюйте нам, дівчатонька, кривий танок, Друзі, ширше коло, не жалійте чобіток!

Дівчата виконують «Кривий танок» з різноколірними стрічками.

Друга ведуча: Навесні завжди прикрашають Дерево Життя, яке є оберегом українського народу. Стовбур цього дивовижного дерева символізує земне життя людини, коріння — це наші предки, які жили до нас, а пишна крона — це майбутні покоління.

Перша ведуча: Що пишніше прикрасимо гілля дерева, то щасливішою буде наша доля. Нумо прикрасимо дерево різноколірними стрічками! Прикрашаючи, будемо промовляти: «Щоб весна прийшла і життя нове, яскраве принесла».

Діти промовляють слова, а дівчата розвішують стрічки на Дерево Життя під музику.

Відтак друга ведуча звертає увагу на верхівку дерева.

Друга ведуча: Діти, зверніть увагу, що верхівку нашого дерева прикрашає велика квітка — червоний мак. У давнину її називали «Вогонь-квітка».

Перша ведуча: Мак — це символ краси, волі й родючості. Його вважають оберегом від усього злого. Нумо й ми з вами в гру пограємо й насіннячка маку назбираємо.

Четверта дитина: Тож виходьте, хлопці й дівчата,

Та в цей час на вулицю

Весну-красну вітати

Та в веселі ігри грати!

Українська народна гра «Мак»

Діти обирають Козачка, стають кружка, промовляють слова та виконують рухи.

Ой на горі мак, під горою мак, (ідуть по колу)

Мак, мак, маківочки, золотії голівочки,

Ставайте ви так, як на горі мак. (зупиняються, руки підіймають догори)

Козачок, Козачок, чи посіяв мачок? (Козачок відповідає: «Посіяв»)

Козачок, Козачок, чи посходив мачок? (Козачок відповідає: «Посходив») Козачок, Козачок, чи цвіте мачок? (Козачок відповідає: «Цвіте»)

Козачок, Козачок, чи пора збирать мачок?

(дітизвужують коло й тікають, Козачок ловить їх)

Українська народна гра «Торба»

Діти стають кружка та передають торбу по колу.

Котилася торба з високого горба,

А в тій торбі хліб, паляниця.

Кому доведеться, той буде веселиться!

У кого залишається торба, той танцює всередині кола.

Друга ведуча: Настала весна, прокинулася природа, і все навкруги розцвітає. Діти, нумо покличемо пташок із теплих країв. Пташки несуть на своїх крилах золоті ключі, якими замикають зиму та відмикають весну.

Виходять діти, беруть пташки-свищики.

Усі діти (разом): Летіть, соловейки, на нашу земельку,

                              Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки!

П’ята дитина:     Співає в лісі пташечка,

Співає вся земля,

Так сонячно, так радісно

До нас прийшла весна!

Діти виконують пісню про весну на вибір музичного керівника з оркестровим супроводом під час програшу — діти грають на свищиках.

Перша ведуча: Весняну красу, природу та пташок оспівував у віршах Тарас Шевченко. Ось послухайте…

Шоста дитина:   Дивлюся, аж світає,

Край неба палає,

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає.

Тихесенько вітер віє,

Степи, лани мріють,

Між ярами над ставами

Верби зеленіють…

(Тарас Шевченко)

Сьома дитина:  Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила.

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю убрану весною,

Вранці зустрічає.

(Тарас Шевченко)

Виходить хлопчик із бубном і закликає інших дітей.

Хлопчик із бубном:     Гей, збираймось, любі друзі,

(на кожен рядок стукає в бубон один раз)

Погуляємо на лузі,

Бо скінчилася зима,

І настала вже весна!

(стукає в бубон тричі)

Діти виконують український парний танок із бубнами.

Друга ведуча: Ще, діти, здавна символом України була калина. Про калину писав вірші й Тарас Шевченко. Ось послухайте…

Дев’ята дитина: Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина…

(Тарас Шевченко)

Перша ведуча: На милозвучні вірші поета відомі композитори створювали музику — так з’явилася пісня «Зацвіла в долині червона калина».

Дівчата виконують пісню-танок «Зацвіла в долині…» з кетягами калини. Десята дитина:   Ну ж бо, хлопці і дівчата, швидше йдіть,

Бубни, ложки, барабани — все беріть.

Будемо весну-красну зустрічати,

Увесь люд у Моринцях звеселяти.

Діти беруть музичні інструменти та виконують п’єсу в оркестрі за вибором музичного керівника.

Друга ведуча: А наостанок, діти, нумо заспіваймо пісню про нашу рідну країну, яка вже стала для нашого народу другим гімном України!

Усі разом виконують пісню «Ой, у лузі червона калина».

Перша ведуча:   Створив Господь нашу країну,

Нам для життя подарував.

До Бога я думками лину,

Прошу, щоб щастя він їй дав.

Друга ведуча:               Хай квітне наша Україна,

Буяє золотом ланів!

До Бога пісня наша лине,

Йому присвячений той спів.

Захід завершується.

Щоб весна прийшла і життя нове, яскраве принесла!

Ой, виходьте, дівчатонька,

                   Та в цей час на вулицю

                   Весну-красну стрічати,

                    Весну-красну вітати!

Котилася торба з високого горба...


Ой заграйте, музиканти, вмієте ви грати!
Та виходьте на вулицю, Весну зустрічати!

                                         Хай квітне наша Україна,

Буяє золотом ланів!

До Бога пісня наша лине,

Йому присвячений той спів.





Немає коментарів:

Дописати коментар