Весна у Моринцях
Сценарій свята у середній та старшій групах
В сценарії поєднуються два свята: шевченківські дні та прихід весни. Сценарій допомагає перенестися в село, де народився великий Тарас та зустріти весну в традиціях наших
предків із піснями, танцями й іграми.
*поглиблювати
знання дітей про життя і творчість Тараса Шевченка, про традиції українського народу;
*
навчати розуміти виразність поетичного слова;
*
викликати бажання милуватися красою природи рідного краю, берегти її;
*
розвивати музичні здібності.
*
різноколірні стрічки;
*
Дерево Життя;
*
квітка мак;
*
торба;
*
пташки-свищики, бубни, ложки, барабани;
*
кетяги калини.
ХІД:
Під вступ пісні «Ой, прийшла весна» діти ланцюжком заходять до зали.
Перша
ведуча: Минула вже зима й настала
весна! Земля прокинулася, умилася джерельною водою і розцвіли перші квіти —
блакитні проліски, ніби ясні очі.
Друга ведуча: Мені здається, що весна — найкраща пора року: і тепла, і привітна, і така красива! Цікаво, малюки, а як святкували прихід весноньки в сиву давнину, коли жив відомий український поет і художник Тарас Шевченко? Нумо уявімо, що ми потрапили в ті далекі-далекі часи в село Моринці, де народився Тарас Шевченко, і там святкують прихід весни.
Виходять діти.
Перша дитина:
Благослови, мати, весну закликати,
Весну закликати, зиму
проводжати!
Друга дитина: Ой, виходьте, дівчатонька,
Та
в цей час на вулицю
Весну-красну
стрічати,
Весну-красну
вітати!
Третя дитина:
Дівчатонька
і хлоп’ятонька, радьмося
Та
виходьмо на вулицю, граймося,
Та
виходьмо на вулицю в добрий час.
Немає
таких веселощів, як у нас!
Перша ведуча:
Затанцюйте нам, дівчатонька, кривий танок, Друзі, ширше коло, не жалійте
чобіток!
Дівчата виконують «Кривий танок» з різноколірними
стрічками.
Друга ведуча:
Навесні завжди прикрашають Дерево Життя, яке є оберегом українського народу.
Стовбур цього дивовижного дерева символізує земне життя людини, коріння — це наші
предки, які жили до нас, а пишна крона — це майбутні покоління.
Перша ведуча:
Що пишніше прикрасимо гілля дерева, то щасливішою буде наша доля. Нумо прикрасимо
дерево різноколірними стрічками! Прикрашаючи, будемо промовляти: «Щоб весна
прийшла і життя нове, яскраве принесла».
Діти промовляють слова, а дівчата розвішують стрічки
на Дерево Життя під музику.
Відтак друга ведуча звертає увагу на верхівку дерева.
Друга ведуча: Діти, зверніть увагу, що верхівку нашого дерева
прикрашає велика квітка — червоний мак. У давнину її називали «Вогонь-квітка».
Перша ведуча: Мак — це символ краси, волі й родючості. Його
вважають оберегом від усього злого. Нумо й ми з вами в гру пограємо й
насіннячка маку назбираємо.
Четверта дитина: Тож виходьте, хлопці й дівчата,
Та
в цей час на вулицю
Весну-красну
вітати
Та
в веселі ігри грати!
Українська народна гра «Мак»
Діти обирають Козачка, стають кружка, промовляють
слова та виконують рухи.
Ой на горі мак, під горою
мак, (ідуть по колу)
Мак, мак, маківочки, золотії
голівочки,
Ставайте ви так, як на горі
мак. (зупиняються, руки підіймають
догори)
Козачок, Козачок, чи посіяв
мачок? (Козачок відповідає: «Посіяв»)
Козачок, Козачок, чи посходив
мачок? (Козачок відповідає:
«Посходив») Козачок, Козачок, чи цвіте мачок? (Козачок відповідає: «Цвіте»)
Козачок, Козачок, чи пора
збирать мачок?
(дітизвужують коло й тікають, Козачок ловить їх)
Українська народна гра «Торба»
Діти стають кружка та передають торбу по колу.
Котилася торба з високого
горба,
А в тій торбі хліб, паляниця.
Кому доведеться, той буде
веселиться!
У кого залишається торба, той танцює всередині кола.
Друга ведуча: Настала весна, прокинулася природа, і все навкруги
розцвітає. Діти, нумо покличемо пташок із теплих країв. Пташки несуть на своїх
крилах золоті ключі, якими замикають зиму та відмикають весну.
Виходять діти, беруть пташки-свищики.
Усі діти (разом):
Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки!
П’ята дитина:
Співає
в лісі пташечка,
Співає
вся земля,
Так
сонячно, так радісно —
До
нас прийшла весна!
Діти виконують пісню про весну на вибір
музичного керівника з оркестровим супроводом під час програшу — діти грають на свищиках.
Перша ведуча:
Весняну красу, природу та пташок оспівував у віршах Тарас Шевченко. Ось
послухайте…
Шоста дитина:
Дивлюся,
аж світає,
Край
неба палає,
Соловейко
в темнім гаї
Сонце
зустрічає.
Тихесенько
вітер віє,
Степи,
лани мріють,
Між
ярами над ставами
Верби
зеленіють…
(Тарас Шевченко)
Сьома дитина:
Встала
весна, чорну землю
Сонну
розбудила,
Уквітчала
її рястом,
Барвінком
укрила.
І
на полі жайворонок,
Соловейко
в гаї
Землю
убрану весною,
Вранці
зустрічає.
(Тарас Шевченко)
Виходить хлопчик із бубном і
закликає інших дітей.
Хлопчик із бубном: Гей,
збираймось, любі друзі,
(на кожен рядок стукає в бубон один раз)
Погуляємо
на лузі,
Бо
скінчилася зима,
І
настала вже весна!
(стукає в бубон тричі)
Діти виконують український парний танок із бубнами.
Друга ведуча: Ще, діти, здавна символом України була калина. Про
калину писав вірші й Тарас Шевченко. Ось послухайте…
Дев’ята дитина:
Тече вода з-під явора
Яром
на долину.
Пишається
над водою
Червона
калина…
(Тарас Шевченко)
Перша ведуча:
На милозвучні вірші поета відомі композитори створювали музику — так з’явилася пісня «Зацвіла в долині червона калина».
Дівчата виконують пісню-танок «Зацвіла в долині…» з кетягами калини. Десята
дитина: Ну
ж бо, хлопці і дівчата, швидше йдіть,
Бубни,
ложки, барабани — все беріть.
Будемо
весну-красну зустрічати,
Увесь
люд у Моринцях звеселяти.
Діти беруть музичні інструменти та
виконують п’єсу в оркестрі за вибором музичного керівника.
Друга ведуча: А наостанок, діти, нумо заспіваймо пісню про нашу
рідну країну, яка вже стала для нашого народу другим гімном України!
Усі разом виконують пісню «Ой, у лузі червона калина».
Перша ведуча:
Створив
Господь нашу країну,
Нам
для життя подарував.
До
Бога я думками лину,
Прошу,
щоб щастя він їй дав.
Друга ведуча:
Хай квітне наша Україна,
Буяє
золотом ланів!
До
Бога пісня наша лине,
Йому
присвячений той спів.
Захід завершується.
Ой, виходьте, дівчатонька,
Та в цей час на вулицю
Весну-красну стрічати,
Весну-красну вітати!
Котилася торба з високого горба...
Немає коментарів:
Дописати коментар