Сторінка директора






Директор  Лосинівського   закладу дошкільної   освіти   «Сонечко»

Ткач   Ніна   Іванівна

"Обрати професію за покликанням і
присвятити їй життя - це справжнє щастя".

         У сучасних умовах розвитку суспільства висуваються досить високі вимоги до професійно-управлінської компетентності директора закладу дошкільної освіти, його педагогічної майстерності, психологічної грамотності, здатності оптимально реалізовувати управлінські функції, самостійно розв’язувати різноманітні завдання в нестандартних ситуаціях, ефективно взаємодіяти з учасниками педагогічного процесу.

Моя професія
         Директор ЗДО дуже складна та копітка професія. Від кого залежить грамотна робота дошкільного навчального закладу? Звісно, насамперед, від керівника. У тому, що директор має бути хорошим керівником, організатором, ніхто не сумнівається.
         Керувати професійно – справа складна. Справжній професіоналізм керівника – це уміння створити грамотний колектив.
         Дитячий садок не може бути схожим на школу чи інші навчальні заклади. Він – дитячий садок, він – для дітей. І той, хто там працює, має, насамперед, розуміти перспективу розвитку поки що маленької людини і нести за неї відповідальність.
          Директор дитсадочка повинен не тільки сам розуміти дітей, йому слід навчити цього вихователів і пильно стежити за їх педагогічною культурою. Керівник має бути на дві голови вище у своїх знаннях, адже, якщо немає педагогічної грамотності, культури у директора, годі цього вимагати й від колективу.
          Основа роботи керівника – це не керування, а подолання перешкод, які заважають нормально працювати колективу.
          Роки, проведені поряд з дітьми… Бачити те, як на твоїх очах відбувається становлення людської особистості - чи може бути щось краще, ніж дивитися в допитливі дитячі очі, довірливо держати в своїх руках тендітну дитячу долоньку?
          Бути причетною до цього, впливати на розвиток і виховання дітей – це є сенсом мого життя і моєю роботою.
         Завданням педагогічного колективу, який я очолюю є створення умов для розвитку компетентної особистості, поліпшення якості освітнього процесу, підвищення фахової майстерності кожного працівника, удосконалення взаємодії з батьками.
           Зміст освітньої роботи з дітьми нашого дошкільного закладу відповідає основним вимогам та концептуальним засадам Базового компоненту дошкільної освіти України – оволодіння змістом дошкільної освіти упродовж усього періоду дошкільного дитинства, визнання цінності кожної вікової сходинки в особистісному розвитку при повній реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.
           Один із основних принципів нашої роботи – це відкритість. Ми завжди готові поділитись досвідом своєї роботи з колегами, з батьками. Тому запрошуємо всіх бажаючих, небайдужих до проблем дошкільного дитинства.
            Сподіваємось, що кожен знайде тут для себе корисну та цікаву інформацію. 
        Святий обов’язок і почесна місія у мене, як у керівника закладу дошкільної осіти  - створити сучасний дитячий садок, в якому буде щасливою кожна дитина.
        Мої мрії в життя допомагають втілювати однодумці, мої колеги. Я переконана в тому, що педагогічні зусилля одного педагога малоефективні: для якісних змін у межах організації потрібна команда професіоналів, яка здатна творчо вирішувати завдання.
         На це спрямована в дошкільному закладі робота різних фахівців: вихователів, практичного психолога, музичного керівника старшої медичної сестри.

Шановні батьки!
Ми раді і вдячні тому, що Ви привели своїх дітей в наш дитячий садок. Сподіваюсь на те, що час, проведений в «Сонечку», стане радісним, цікавим не тільки для ваших дітей, а й для Вас. Разом з Вами ми допоможемо нашим дітям пізнати дошкільне дитинство, підготуватися до школи, навчитися товаришувати, радіти життю і людям! Бажаю всім радості, сімейної злагоди!
Заходьте на наші сторінки - і спілкуймося разом!      
З повагою - директор ЗДО «Сонечко» -
Ткач Ніна Іванівна

Документи, які подаються для оформлення дитини в дошкільний заклад:

1.  Заява батьків або осіб, які їх замінюють;
2. Медична довідка про стан здоров'я  дитини  з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;
3. Довідка дільничного лікаря про наявність усіх необхідних щеплень згідно віку дитини /форма 063/
4. Свідоцтво про народження /копія/
5. Пільгові документи:
- чорнобильське посвідчення /2 копії/ (за наявності)
- посвідчення дитини з інвалідністю (за наявності)
- довідка внутрішньо-переміщеної особи (за наявності)
- довідка учасника бойових дій (за наявності)
- та інші.

Для  прийому дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивні групи  додатково  подається:
•висновок  інклюзивно-ресурсного центру;
•направлення місцевого органу управління освітою;  
•індивідуальна  програма  розвитку  для дітей  з  інвалідністю.



Правила для батьків 

Шановні батьки!
У  ЗДО «Сонечко» діють правила, які  допомагають правильно організувати час перебування у ньому ваших дітей. Запрошуємо Вас дотримуватися таких правил:

1.  Своєчасно приводити дитину до дошкільного закладу – до 8.30 та забирати до 18.30.
2.  Якщо Ви привели дитину під час проведення ранкової гімнастики, вам слід дочекатися, коли діти вашої групи повернуться з музично-спортивної зали і передати дити­ну вихователю. Неприпустимо залишати дитину саму в приймальній кімнаті групи.
3.  Приводити дитину в ЗДО в чистому одязі, у взутті, що відповідає розміру ноги дитини та санітарно-гігієнічним вимогам.
4.  Приводити в ЗДО здорову дитину, повідомляти вихователя про її самопочуття вдома та надзвичайні випадки (падіння, ушкодження, скарги на погане самопочуття тощо).
5.  Своєчасно повідомляти адміністрацію закладу про хворобу дити­ни та інші причини її відсутності в ЗДО  телефоном.
6.  Вихователь та старша медична сестра зобов'язані щодня оглядати дитину з метою своє­часного виявлення ознак хвороб (сипу, розчосу, загноєння очей і т.п.), нездужання (головний біль, хворе горло, слинотеча та ін.), тілесних ушкоджень (синці, подряпини, гулі тощо).
7.  Якщо під час ранкового прийому в ЗДО у дитини виявлено ознаки хвороби, батьки зобов'язані звернутися до лікаря за консультацією або медичною допомогою.
8.  Батьки або особи, що за їх дорученням приводять  дитину в до­шкільний заклад, мають передати дитину вихователю або іншому праців­никові ЗДО, який приймає дітей в цей час. Неприпустимо відправляти дитину до ЗДО саму, без супроводу дорослого. Увечері вихователь зобов'язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за нею за їх дорученням.
9.  Батькам варто заздалегідь повідомити вихователів щодо тих осіб, яким вони доручають забрати дитину з дошкільного закладу. Таке доручення оформляється письмово на ім’я керівника дошкільної установи.
10.  Вихователь не має права віддавати дітей з дошкільного закладу неповнолітнім дітям, батькам у нетверезому стані.
11.  Батьки  зобов’язані вносити плату за харчування до 20 числа кожного місяця.
12. Вихователі та інші працівники дошкільного закладу не несуть відповідальності за збереження прикрас (сережки, хрестики, коштовні ланцюжки тощо), а також за збереження речей (іграшок тощо), які принесені дитиною з дому.


ЗВІТ ДИРЕКТОРА

Лосинівського закладу дошкільної освіти «Сонечко»

про свою діяльність за підсумками 2019-2020 навчального року 

       Закінчився складний та незвичний навчальний рік і ми підводимо підсумки роботи колективу закладу дошкільної освіти.

   Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

·       підвищення відкритості дошкільного закладу;

·       задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це батьки, педагоги, засоби масової інформації та органи влади;

·       інформаційне забезпечення ринку освітніх послуг  ЗДО;

·       проведення громадської експертизи управлінських рішень, стратегій і програм розвитку установи.

       Заклад дошкільної освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

       Засновником дошкільного закладу є Лосинівська селищна рада, яка здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування.  

ЗДО функціонує з 1979 року

Знаходиться за адресою:

смт. Лосинівка вул. Троїцька 9а

       Головна мета діяльності  ЗДО: забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.

Проектна потужність дошкільного навчального закладу - 150 місць.

Режим роботи закладу з 10,5-годинним режимом перебування дітей:

8.00 до 18.30.

Функціонує – 5 груп, які відвідує 82 дітей. Ясельного віку – 1 група, дошкільного віку – 4 групи. 

  Організація освітнього процесу у ЗДО

       Зміст, форми та методи виховання і навчання, використання педагогічних інноваційних технологій та методик, рівень матеріально-технічного забезпечення, навчально-методичної бази та медико-соціальних умов забезпечують належний рівень освітнього процесу та оптимальні умови для повноцінного перебування дітей в закладі.

      Організація діяльності дошкільного навчального закладу  в 2019- 2020 навчальному році здійснювалась відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019-2020 навчальному  році»№1\9-419 від 02.07.2019. Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу педагоги керувались переліком навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2019-2020 навчальному році.

        Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та виходячи з аналізу освітньої роботи за 2018-2019 навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, нормативно-правові акти МОН молодь спорту України, методичні рекомендації МОНу з метою усунення недоліків, підвищення ефективності роботи, методична робота в закладі була спрямована у відповідності до домінуючих напрямків роботи з педагогами на розв’язання  таких пріоритетних напрямків роботи педагогічного колективу закладу на 2019- 2020 навчальний рік:

1.    Оптимізувати систему роботи з художньо-мовленнєвої діяльності як основи мовленнєвого розвитку дітей.

2.   Продовжити роботу над сучасним підходом до художньо – естетичного виховання дошкільників нестандартними та нетрадиційними прийомами творчості.

3.    Розвивати спостережливість, активізувати інтерес дітей до навколишнього світу через організацію пошуково - дослідницької діяльності.

       При визначенні приоритетних завдань роботи закладу на навчальний рік враховуючи сучасність, актуальність питань, вимоги нормативних документів, аналіз роботи за минулий навчальний рік, ступінь вирішення проблем, над якими працював заклад, реальні можливості колективу.

       За формами роботи було проведено методичні заходи:

·       Відкриті покази роботи педагогічної лабораторії «Літературна студія для вихователів середніх груп за темою  сучасні технології  роботи з художньо - мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку».

·       Заняття в старшій групі за власним проектом на тему «Наш   дитячий садок»

·       Заняття-брейн-ринг «Знавець казок» з елементами театралізованої діяльності в старшій групі (формування діалогічного мовлення малюків засобами театралізованої діяльності). 

·       Проведення занять з фізичного виховання за методикою М.Єфименка – старші групи

·       Семінар-практикум директорів та практичних психологів на тему «Збереження та зміцнення психічного здоров'я педагогів в сучасних закладах освіти».

·       Психолого-педагогічний практикум з проблеми «Психічне здоров’я дітей: розвиваємо емоційний інтелект» (підвищити рівень психологічної компетентності педагогів з проблеми в контексті БКДО та у рамках впровадження концепції Нової української школи; надати практичну допомогу педагогам у формуванні емоційного інтелекту дошкільників).

·       Урок доброти за творами Василя Сухомлинського на тему «Шануй тата й неньку – буде тобі скрізь гладенько» (забезпечення умов для морального виховання дітей; виховання у них поваги й доброзичливого ставлення до тих, хто їх оточує).

        Згідно річного плану роботи проведені семінари, педагогічні ради.

       Для удосконалення педагогічної майстерності проведені майстер-класи:

-      «Сучасні технології навчання на заняттях з художньо-мовленнєвої діяльності»;

-      «Вчимо дитину збиратись на прогулянку»

        Дитячий заклад «Сонечко» в березні 2020 року було переведено на дистанційну форму роботи. Вихователі тісно співпрацювали з батьками вихованців. Вихователі з допомогою батьків презентували «Свято вишиванки», «Великодня писанка», випуск старших груп «До побачення, садок!» Злагоджена, творча робота педагогічного колективу дала змогу створити в дошкільному закладі сприятливі умови для ефективної освітньої роботи. Вихователі, разом з батьками провели роботу над створенням відповідного розвивального середовища в кожній віковій групі, подбали про те, щоб воно було зручним, відповідало віку дітей, сприяло розвиткові природної цікавості дошкільника, забезпечувало умови для набуття навичок практичного життя, надавало малюкам свободу вибору, забезпечувало гармонійні відносини між вихователями, дітьми та навколишнім світом, налаштовувало на позитивні емоції, розвивало здібності дошкільнят, відповідно до їх нахилів та уподобань.

 Матеріально-технічне забезпечення ЗДО

       Заклад дошкільної освіти має типову споруду, яка здана в експлуатацію в 1979 році. До складу групових осередків входять: приймальня, ігрова, спальня, туалет. В групових приміщеннях розміщені столи, стільці для дітей, шафи для зберігання іграшок, будівельних матеріалів, полички для книг, куточки природи. Дитячі меблі міцні, стійкі, відповідають вимогам ТБ. В роздягальні вздовж стін розміщені шафи для верхнього дитячого одягу, лави. Усі приміщення пов’язані між собою та мають аварійні виходи на вулицю. Вони використовуються для проведення щоденної освітньої роботи з дошкільниками відповідно до чинних програм, розкладу занять та режиму роботи закладу, організованої та вільної ігрової діяльності дітей, для організації харчування та денного відпочинку, для співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

       Всі приміщення використовуються раціонально.  Працює музично- спортивна зала, обладнано психологічний кабінет. Створено умови для медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти  – обладнано медичний кабінет.    

       Питання матеріального забезпечення сплановано в річному плані роботи закладу в розділі «Адміністративно – господарська діяльність».  

  Будівля дошкільного закладу знаходиться далеко від проїзної частини, має бетонний паркан, зручні під’їздні шляхи, по периметру території  захищена зеленою зоною. Приміщення  знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.   

       Адміністрація  приділяє велику увагу озелененню території закладу, створення комфортного середовища для  перебування вихованців на вулиці. На  території   розташовані клумби, газони, дерева і кущі. Доцільно  розташовані зелені насадження як на території закладу, так і на групових ділянках. Квітники постійно оновлюються, силами працівників закладу щорічно проводиться обрізка дерев, кущів,  вирубка сухих гілок.

       На території закладу розташоване овочесховище для зберігання свіжих фруктів, овочів. Його утримання  відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Зберігання продуктів упорядковано, витримуються вимоги щодо їх утримання.

       Асфальтне покриття на заїзній дорозі до закладу частково в належному стані, потребує ремонту (настилання). Кожна група має ігровий майданчик з тіньовими навісами. Всі павільйони утримуються в безаварійному стані. На території закладу розміщено спортивний майданчик. Постійно проводиться робота щодо його фарбування та збереження спортивного обладнання. Комплектування спортивного майданчика дає можливість на належному рівні виконувати програмові вимоги з фізичного виховання дошкільників.

       Ігрові майданчики кожної групи частково забезпечені  ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці.  Обладнання на  групових ділянках  та спортивному майданчику розміщено доцільно,  надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання. Всі групові кімнати та коридори  естетично оформлені, але інтер’єр приміщень потрібно добирати з урахуванням  сучасного дизайну, обладнання та меблі розташовані зручно та доцільно.

      В дошкільному закладі постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання  в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами. Заклад  постійно забезпечено гарячою водою. В цілому  технологічне обладнання в дошкільному закладі  працює,  підтримується  його використання  в безперебійному режимі. Проведено значний обсяг робіт щодо  поновлення м’якого інвентарю (постільна білизна, подушки). 

       Фінансово-господарська діяльність дитсадка здійснюється згідно кошторису. Формується кошторис із фінансових асигнувань, що надходять із:

- місцевого бюджету;

- благодійних та спонсорських надходжень.

       Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Питаня господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти. Всі кошти спрямовуються на забезпечення життєдіяльності дитячого закладу, тобто, на створення комфортних умов для перебування дітей в садочку.

       Батьківська спільнота залишається головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та розвивального середовища для своїх малят. Впродовж року все, що придбано батьками обов’язково оформляється у відповідну документацію та відображається на  інформційному стенді для батьків.

За допомогою батьківських благодійних внесків було придбано:

·       Іграшки, розвивальні ігри – 4 100 грн.

·       Канцприладдя для занять6 600 грн.

·       Дитячу літературу2 700 грн.

·       Миючі засоби – 2 900 грн.

Спонсорську допомогу надав підприємець Топольський В.М.:

·       Подарунки для дітей на свято Миколая

·       Миючі засоби для групових кімнат

За бюджетні кошти Лосинівської ОТГ було придбано:

·       Замінені вікна в музичному залі та балконні – 46 058, 02 грн.

·       Камерне знезараження постільних речей – 2 600, 00 грн.

·       Частково поновлений кухонний посуд – 3 335,00 грн.

·       Фарба для ігрових майданчиків – 2 500, 00 грн.

·       Бензин та масло для газонокосилки – 412 грн.

·       Канцприладдя – 8 337, 20 грн.

·       Миючі засоби – 3 650, 15 грн.

·       Люки (4 шт.) – 1500,00 грн.

·       Вивіска – 150 грн.

·       Медикаменти і деззасоби – 2 000 грн.

·       Фарба для косметичного ремонту приміщень – 5 850,85 грн (не використана, тому що вікна були замінені в жовтні місяці, коли почався навчальний рік, ремонт приміщень перенесено на літо 2020 р.)

       Але терміново потребує ремонт:

·       дах дошкільного закладу,

·       фасад, так як в даний час штукатурний шар з плиткою на стінах фасаду в аварійному стані і падає, а цим входом користуються батьки і діти та персонал,

·       сходи  в аварійному стані, потрібно їх відремонтувати, зробити пірила,

·       фундамент,

·       внутрішній і зовнішній ремонт приміщення, утеплення будівлі,

·       ремонт підлоги,

·       музичний та спортивний зал.

       Заміна в кожній груповій кімнаті меблів:

·       столи для дітей і дорослих,

·       стільці в ясельній групі,

·       шафи для роздягання,

·       ігрові куточки, дитячі ліжка,

·       вішалки для рушників,

·       тюлеві занавіски в кожну групову кімнату, коридор та залу,

·       фотоштори для музичної зали на  кожну пору року.

        Капітальний ремонт харчоблоку:

·       заміна вікна,

·       кафельної та полової плитки,

·       електрокип’ятильник,

·       водонагрівач,

·       витяжний пристрій,

·       мийки (4 шт.).

        Капітальний ремонт  приміщення для мусору, так як воно аварійне.

        Ремонт електропроводки та заміна розеток, вимикачів, світильників.

       Матеріально-технічна база дошкільного закладу є недостатньою для проведення необхідного обсягу  освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку щодо реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, щорічно підлягає оновленню та розвитку.

Кадрове забезпечення ЗДО

       Навчально-виховний процес в дошкільному закладі забезпечують 30 працівників: 18  обслуговуючого персоналу, 1 медичний працівник, 13 педагогів, у тому числі: практичний психолог,  музичний керівник, 9 вихователів. З них 5 мають вищу освіту, 1 – базову освіту, 7 - середню педагогічну. Склад педагогічних працівників по кваліфікаційним категоріям такий:

-         «спеціаліст вищої категорії» –  1 педагог;

-         «спеціаліст ІІ категорії» - 2 педагоги;

-         «спеціаліст» – 12 педагогів.

       Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад укомплектований  згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. 

      Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об'єднань, семінарів.

       Постійно проводиться аналіз кваліфікаційного рівня педагогів та доцільність їх розстановки. Педагоги 1 раз у 5 років проходять курси підвищення кваліфікації при Чернігівському обласному інституті післядипломної освіти педпрацівників та атестацію.

       Відповідно до ст..32 Закону України «Про дошкільну освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого  наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1473 від 20.12.2011, наказом МОН № 1135 від 08.08.2013), зареєстрованим Міністерством юстиції України 14.12.2010 № 1255/1855),  на виконання наказу відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Лосинівської ОТГ «Про атестацію педагогічних працівників установ та закладів    у 2019-2020 навчальному році» та згідно перспективного плану в дошкільному навчальному закладі проведена атестація педагогічних кадрів. У 2019-20 н.р. атестовано 2 педагогічних працівники

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників

       На виконання вимог Інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах систематично аналізується стан виконання фактичних норм харчування дітей та показники фактичної вартості харчування, здійснюється контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Документація з питань харчування ведеться відповідно до встановлених вимог.

       Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснювалась відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22 листопада 2004 р. № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 1 червня 2005 р. № 242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 р. № 298/227 ( зі змінами затвердженими наказом МОН молоді та спорту України та МОЗУ від 26.02.2013р. №202/165).

       У дошкільному закладі організовано 3-разове харчування дітей, що відповідає режиму роботи ЗДО. Усього харчувалося 82 дітей, з них дітей раннього віку 15, дошкільного віку 67.

       З пільгової категорії безкоштовно харчується - 2 дитини (переселенці, постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС):

·       з багатодітних сімей - 15 дітей, 

·       з сімей учасників бойових дій АТО - 1 дитина. 

       Відповідно до штатного розпису дошкільний навчальний заклад укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування. Систематичний контроль за організацією харчування здійснювали сестра медична старша. Харчоблок та групи в повній мірі забезпечені кухонним інвентарем, посудом, обладнанням. Завгосп своєчасно подавала щомісячні та поточні заявки на продукти харчування відповідно до примірного двотижневого меню, затвердженого керівником дошкільного закладу та погодженого з Головним управлінням Держпродспоживслужби. Відповідно до примірного двотижневого меню та картотеки страв, затвердженої керівником закладу дошкільної освіти, медична сестра спільно із завгоспом складали меню-розклади на наступний день. До дошкільного закладу приймали лише якісні продукти харчування і продовольчу сировину, за наявністю супровідних документів, які відповідали вимогам державних стандартів сертифіката якості, державні реєстри або висновок санітарно - гігієнічної експертизи, ветеринарні довідки. Умови зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини в дошкільному закладі задовільні, відповідають санітарно- гігієнічним вимогам. Медична сестра вчасно, за 30 хвилин до видачі їжі на групи, знімала пробу готових страв та робила запис про результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції. Кухар у присутності медичної сестри своєчасно відбирала добові проби. У ЗДО видача готових страв на групи здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічники вихователів дотримувались санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримували у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі. Працівники харчоблоку готували смачні страви відповідно до картотеки страв, меню-розкладу, дотримуючись технологій приготування страв.

       Аналіз виконання норм харчування за навчальний рік показав, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалось наближено до норм: ясла - 82%, садок - 81%. Невиконання в повній мірі норм харчування можна пов'язати з необхідністю дотримання цінового показника. Відповідно до розподілу функціональних обов’язків документацію з організації харчування своєчасно ведуть сестра медична старша, завгосп.

       Вихователі та помічники вихователів закладу дошкільної освіти беруть активну участь в організації харчування дітей, формують у них культуру харчування та розуміння значення прийому їжі для нормального функціонування організму, формують стійкі культурно-гігієнічні навички.

Організація медико-профілактичної роботи.

       Роботу даного напрямку у закладі здійснює старша медична сестра. План роботи медичної сестри на 2019-2020 н.р. виконаний в повному обсязі. Медичне обладнання та медичний інструментарій представлені у достатньому обсязі. Належним чином була оформлена обов’язкова документація, своєчасно складалися плани роботи і звіти. За потребою готувався оперативний план дій по зниженню захворюваності; контролювався стан фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми та їх загартування; здійснювались антропометричні виміри в садових групах ЗДО - щоквартально, в групах раннього віку - щомісячно, перевірка постави, огляд на педикульоз.

       Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та руховою активністю вихованців. На виконання пріоритетних завдань річного плану ЗДО на 2019-2020 навчальний рік, проведення моніторингових досліджень щодо стану здоров’я дошкільників у 2019році, було проведено аналіз даних параметрів:

·       проведено порівняльний аналіз показників захворюваності за три роки;

·       визначено групи з високим та з низьким відсотком захворюваності дітей у різних вікових групах.

       Проведений аналіз захворюваності дітей за 2019 рік показав, що рівень захворюваності порівняно з 2018р. збільшився на 0,7%.

       З метою зниження захворювання в ЗДО проводяться різнопланові заходи. Медична сестра та педагоги ЗДО систематично інформували батьків про стан здоров’я дошкільників та їх рівень розвитку, популяризували здоровий спосіб життя. Цей навчальний рік був складним у зв’язку із введенням карантинних обмежень (COVID-19). Розроблені адаптивні графіки роботи закладу, прийому дітей, робота з батьками, графіки входу та виходу дітей. Виконання всіх санітарних вимог згідно Постанови №25 від 18.05.2020р. були проведені інструктажі та навчання персоналу. Проводилися консультації для батьків «Новий корона вірус: шляхи передавання і варіанти захисту», «Протиепідемічні заходи вдома та в дитсадку». Протиепідемічні заходи спрямовані на захист дітей (термометрія, навчання обробки рук антисептиком, миття рук, навчання правил етикету кашлю та чхання, тощо) проводилося в ігровій формі та за особистим прикладом вихователя.

Організація роботи з  охорони праці в закладі дошкільної освіти  проводиться відповідно до Закону України «Про охорону праці»,  «Положення про організацію роботи з охорони праці та  безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу за напрямками:

·       охорона праці та  безпека життєдіяльності; пожежна безпека; дитячий травматизм.

       З метою  формування навичок здорового способу життя та запобігання порушень техніки безпеки працівниками закладу в річному плані роботи в розділі «Охорона життя і здоров’я дошкільників» плануються заходи щодо попередження дитячого травматизму в трьох напрямках:

·       із працівниками ЗДО, із вихованцями, з батьками.

       Щорічно на початку року видаються накази про закріплення відповідальних за:

·       роботу з охорони праці,  роботу з пожежної безпеки, роботу з попередження дитячого травматизму.

        Проводиться системна робота щодо забезпеченню всіх служб ЗДО інструкціями з ОП, ПБ, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в умовах життєдіяльності ЗДО. Налагоджена робота щодо попередження дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Інструктажі з ОП, ПБ проводяться відповідно до плану та програми. Один раз на рік проводиться навчання з евакуації згідно «Інструкції дії персоналу в разі виникнення надзвичайної ситуації», яка щорічно складається з урахуванням кадрових змін. Вся документація з ОП, ПБ затверджена і погоджена відповідно до нормативних вимог. Навчання і перевірка знань з ОП, ПБ працівників ЗДО проводиться один раз на 3 роки, результати заносяться до посвідчення по перевірці знань з охорони праці. Результатом грамотної і професійної роботи з питань ОП, ПБ є відсутність в навчальному році випадків дитячого травматизму. Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров'я учасників освітнього процесу.

Виконання вимог чинного законодавства з питань охорони дитинства і захисту прав малолітніх.

       На виконання вимог чинного законодавства з питань охорони дитинства і захисту прав малолітніх  в річному плані роботи передбачені та розглядаються питання  на педагогічних радах, Раді закладу, на загальних батьківських зборах,  на загальних зборах колективу, на нарадах при директору, на засіданнях батьківського комітету. Крім того, більша частина питань вирішується оперативно по мірі виникнення (за ініціативи батьків та співробітників). Значна увага протягом року приділялась питанням протидії булінгу: розроблено та затверджено Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗДО, Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗДО та відповідальність осіб, причетних до булінку (цькування), Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в ЗДО. Правила поведінки  здобувачів дошкільної освіти в дошкільному навчальному закладі. Матеріали представлені на сайті дошкільного закладу.

Моральне та матеріальне стимулювання педагогічних працівників, вихованців  та організація їх відпочинку т а оздоровлення.

       Адміністрація дошкільного закладу докладає належних зусиль для покращення оплати праці обслуговуючого персоналу. Робота зі створення належних умов для праці педагогів та обслуговуючого персоналу  у дошкільному закладі проводиться постійно та систематично. Керівництво закладу працює у постійному співробітництві з первинною профспілковою організацією, відповідно до колективного договору. Для стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників за зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну працю, новаторство в роботі та за інші досягнення   застосовувались заохочення, передбачені Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.

Співпраця з сім'єю та громадськими організаціями

Основними напрямками взаємодії з батьками у закладі дошкільної освіти є :

·       просвіта батьків, фахове вдосконалення педагогів, методичний та психологічний супровід організації взаємодії вихователів з батьками та спільної діяльності батьків з дітьми.

·       педагоги забезпечували освітні потреби кожної конкретної сім’ї, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях, знайомили з кращим досвідом сімейного виховання з питань підготовки дітей до шкільного навчання;

·       підвищення  рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них відчуття соціальної і особистої відповідальності за повноцінний розвиток своїх дітей.

       Враховуючи підсумки освітньої роботи за минулий навчальний рік педагогічний колектив дошкільного закладу продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення проблеми: «Удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої та математичної компетенції дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій».

                        Директор Лосинівського ЗДО «Сонечко»  Ткач Н.І.


Немає коментарів:

Дописати коментар